“Attitude Is Everything”

47

Dalam kehidupan kita… saya pasti kebanyakan orang yang success ada melalui perkara ni… sama ada disedari atau tidak… mungkin kena bagi orang lain yang tengok sisi kita…

Mari tengok video kat bawah sini… saya percaya kebanyakannya ramai yang dah pernah tengok… tapi untuk melihat perbezaan… mari buat perbandingan…

 

So… siapa di antara kita yang betul-betul dah melaluinya… saya harap ada yang faham bila tengok senario yang berlaku antara dua video tersebut… bila kita terdesak, kita akan sanggup buat apa saja untuk hidup… TAPI bila kita dah selesa dengan hidup yang ada… kita jarang lagi nak ambil peluang yang datang… sekali pun peluang yang datang tu ada kat depan mata…

Sedikit tentang Attitude… ada orang tanya… benarkah Attitude boleh diubah… jawapannya BOLEH diubah… boleh tak Attitude tu berubah balik dari BAGUS ke BURUK… jawapannya BOLEH juga… selagi orang yag berubah Attitude tu tidak menghadapi masalah HIDUP… bila dia menghadapi masalah biasanya secara automatik Attitude dia akan berubah kepada yang lama… kecuali orang tu mempunyai semangat yang kuat…

Sebab itu lah kita kena selalu mengingatkan tentang ATTITUDE… supaya bila kita berubah dari Attitude yang buruk kepada baik, kita akan KEKAL menjadi BAIK…

Saya mempunyai pengalaman yang JELAS tentang perkara ini… sama ada ke atas diri sendiri atau rakan-rakan sekeliling yang berubah Attitude nya…

Kesimpulannya kita sebagai MANUSIA perlu mengubah TABIAT atau HABIT sendiri… untuk terus hidup kita mesti terus berjuang… ubahlah ATTITUDE kita yang suka hidup selesa tu…

Tapi kat dalam video tu sebagai BINATANG… mungkin depa kena ubah HABITAT kot… dan kita boleh related kan dengan kehidupan kita…

Think…